حل مشکل syntax error در وردپرس

در سطح وب آموزش های زیادی در رابطه با وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید اما مزیتی که سایت ترمینت نسبت به دیگر سایت ها دارد این است که نکات مهم این آموزش ها به همراه نکاتی که در هیچ سایتی وجود ندارد و صرفا با تجربه بدست آمده است آموزش داده خواهد شد.

وقتی شما با وردپرس کار می کنید ممکن است با خطاهای زیادی مواجه شوید و این برای افراد مبتدی گیج کننده می باشد یکی از این خطا ها، خطای syntax error در وردپرس می باشد.

خطای syntax error

اگر در وردپرس به خطای “Syntax error, unexpected…” برخورد کردید نگران نباشید شما اولین نفری نیستید که با خطای syntax error در وردپرس مواجه می شوید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه خطای syntax error در وردپرس را قدم به قدم رفع نمایید.

استفاده از Syntax مناسب برای اجتناب از خطا

خطای syntax error معمولا توسط یک اشتباه کوچک اما بسیار مهم رخ می دهد. بعنوان مثال نگذاشتن یک سمیکالن(؛) یا پرانتز می تواند کل سایت را پایین بیاورد.

بررسی کنید ببیند که اخیرا تکه کدی را به سایت اضافه کردید؟ یا افزونه ای را بروز رسانی نموده اید؟ اگر جوابتون مثبت است بنابراین می دانید که مشکل دقیقا کجا است.

رفع خطای syntax error با استفاده از FTP

برای تصحیح خطای Syntax Error، شما باید کدی را که این خطا را ایجاد کرده است، ویرایش کنید. می توانید کد را حذف یا اصلاح کنید.
وقتی شما با این خطا مواجه می شوید دیگه نمی توانید از ویرایشگر وردپرس استفاده کنید چون کل سایت غیرقابل دسترس شده است سوال اینجا است که چطور باید کد را ویرایش نمود؟
تنها راه حل این است که با استفاده از FTP به اخرین فایلی که ویرایش کردید دسترسی داشته باشید. اگر نمی دانید که چطور باید از FTP استفاده نمود به این مقاله “نحوه استفاده از FTP برای آپلود فایل ها در وردپرس برای افراد مبتدی” مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید:  آموزش رفع خطا در اتصال به پایگاه داده در وردپرس (Database Connection)

پس از نصب FTP، آن را به سایت خود متصل نمایید به فایل موردنظر که نیاز به ویرایش دارد بروید. در صورتی که فراموش کردید کدام فایل را باید ویرایش کنید، فقط به کد خطا نگاه کنید. این خطا دقیقا به شما خواهد گفت که کدام پرونده و کدام خط باید ویرایش شود. که در عکس بالا می گوید به فایل wp-config.php خط ۲۶ آن مراجعه کنید.

شما می‌توانید کدی را که آخرین بار اضافه کرده‌اید را حذف کرده و یا آن را تصحیح کنید. هنگامی که کد را ویرایش یا حذف کردید، فایل را ذخیره نمایید تا در سرور شما آپلود شود. به سایت وردپرسی خود برگردید و صفحه را بروز رسانی کنید خواهید دید که سایت شما کار خواهد کرد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا خطای syntax error در وردپرس را رفع کنید. لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات بفرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *